Verslag 2022: Jaar van Transformatie en Tegendruk

Duik dieper in ons dynamische jaar van actie, groei en samenwerking in Amsterdam - de stad van toekomstige duurzaamheid. In dit verslag worden de cruciale stappen en prestaties van 02025 in het jaar 2022 belicht, getoond in 7 informatieve plaatjes. Het weerspiegelt het harde werk en de toewijding aan een duurzamer Amsterdam.

Het Jaarverslag 2022 van 02025:

image

Jaarverslag 2022 van Ondernemerscoöperatie Oranje Energie, over de resultaten van o.a. het online en offline platform 02025.

image

Er is een spectaculaire toename van Energiekoplopers in Amsterdam, van 65 in 2019 naar 340 in 2022, wat een krachtig bewijs is van de groeiende betrokkenheid bij duurzame energieoplossingen in de stad.

image

In 2019 gaven we het Schoolenergieproject op één school in Zuid. In 2022 op vier scholen in Oost, West en Zuid. In totaal 135 leerlingen aangehaakt en aangeraakt met de Donuteconomie en schone energie. Heerlijk.

image

Het aantal energiecoöperaties in Amsterdam is bijna verdrievoudigd in drie jaar, van 5 in 2019 naar 14 georganiseerde coöperaties in 2022. Dit geeft het groeiende geloof en de deelname in collectieve energieoplossingen aan.

image

Hoewel de groei van het aantal energiecommissarissen bescheiden is, van 57 in 2019 naar 60 in 2022, blijft het consistent, wijzend op een stabiele interesse in de stad.

image

De evenementen van het 02025 netwerk, zoals de Dag tegen Gas en de oprichting van het Energiekoplopers Fonds, kregen brede media aandacht - een getuigenis van de impact van het werk van 02025. Aandacht in Hart van NL, NU.nl, AD en het Parool.

image

Voor iedere kuub aardgas die je gebruikt stoot je zo'n 2 kilogram CO2 uit. In 2023 zullen we met Jong 02025 uitrekenen hoeveel CO2 we bespaard hebben met deze 15% gas terug!

image

Wie organiseert de zwerm van ruim vierduizend mensen die de 02025 nieuwsbrief krijgen? En de tweeduizend mensen die de energieontbijten kracht geven? Wie geeft les bij de Schoolenergieprojecten? Wie doet de boekhouding en de eindredactie? Wie bestuurt en houdt toezicht? Dat is zolangzamerhand een mooie mix van ondernemers en anderen!

image

Enorme dank aan onze partners, waaronder Rabobank, Gemeente Amsterdam, Actienetwerk GasTerug en MAEX, en alle leden van het consortium 02025, zoals TwynstraGudde, DWA, Tertium, JohnvanGelder en Het Kandidatennetwerk voor hun onvermoeibare ondersteuning aan onze enthousiaste, ongrijpbare, zwerm van fantastische mensen uit de zogenaamde haarvaten van de samenleving!