Bericht

Het 02025 jaarverslag van 2022: een jaar van transformatie en tegengas

Geplaatst op 20 september 2023, 00:00 uur
Illustration

2022 was een indrukwekkend jaar van verandering en ontwikkeling. Het tij is gekeerd. Iedereen is om. Een gasbesparing van 15% in de regio Amsterdam in 2022! Wie had dat durven hopen. Ook de opwek van energie is gestegen. De inspanningen van het netwerk laten een aanzienlijke groei in energiekoplopers, jongeren en energiecoöperaties zien.

We hebben ook vele succesmomenten beleefd, waaronder de Dag tegen Gas, de lancering van het Energiekoplopers Fonds, een massale training in energiebesparing in het Olympisch Stadion, een cursus aanbrengen van kozijnfolie en brede media-aandacht, onder meer van Hart van Nederland, NU.nl, AD en het Parool. Met miljoenen mensen die hoorden over het nut van radiatorfolie achter de verwarming. En ruim duizend mensen die leerden hoe 15% te besparen, op de Ten Katemarkt, in de Hoofddorppleinbuurt en vele andere locaties. Met dank aan ons 02025 kernteam en de ondernemers eromheen!

We willen met dit jaarverslag laten zien wat we samen met vele partners hebben bereikt in 2022. En daarbij direct onze enorme dankbaarheid betuigen aan onze partners, waaronder Rabobank, Gemeente Amsterdam, Urban Talentz/Het Kandidatennetwerk/Maatschappelijke Dienst Tijd, Actienetwerk GasTerug, de coöperatieve Rabobank en MAEX, en alle leden van het consortium 02025, zoals TwynstraGudde, DWA, Tertium, JohnvanGelder en Het Kandidatennetwerk voor hun onvermoeibare ondersteuning aan onze enthousiaste, ongrijpbare, zwerm van fantastische mensen uit de zogenaamde haarvaten van de samenleving!

Bekijk het 02025 jaarverslag van 2022 in 9 slides.